sâmbătă, 14 noiembrie 2009

Circulati, va rog, circulati... pe Messenger, voi, massu-urile?!

Acest articol este destinat în mod special tinerilor care au obiceiul să trimită astfel de mesaje:



“Daca-L iubesti pe Dumnezeu si nu ti-e rusine de toate lucrurile bune pe care ti Le-a facut il dai mai departe in 60 de secunde!!! Sa vedem daca cel rau te va oprii l-am primit si io scz la cei cu dnd sau alte chesti”



Nu că am rămas în pană de subiecte, dar mi-am trecut printre lucrurile pe care trebuie să le dezbat pe blog şi problema mesajelor instant în grup, aşa zisele “mass-uri” de pe Yahoo! Messenger.



În general, sînt împotriva acestor mesaje trimise tuturor din listă, de orice natură, cu excepţia momentelor cînd se comunică ceva important şi e de interes general.



Nu m-aş ocupa de acest tip de mesaje dacă nu ar fi important şi dacă nu ar fi un lucru la care trebuie să plîngem, oricît de bună ar fi gluma din mesaj.



Îmi vine să plîng nu doar din cauza gramaticii deplorabile a tinerilor şi copiilor noştri care prinşi de secolul vitezei prescurtează şi scriu oricum, oriunde (chiar şi la teză) şi schimonosesc cuvintele de nu ştii ce vor să mai însemne/însemneze, dar îmi vine să plîng şi din cauză că mesajul l-am primit în nenumărate rînduri de tineri creştini pe care-i cunosc. Îţi spune aceasta ceva?



Da, e de plîns, pentru că nu pot să-mi dau seama de ce foarte mulţi tineri aleg să transmită un mesaj fără ca măcar să-l treacă prin filtrul judecăţii proprii. Citeşte şi tu mesajul: “Daca-L iubesti pe Dumnezeu si nu ti-e rusine de toate lucrurile bune pe care ti Le-a facut il dai mai departe in 60 de secunde!!!” şi dacă nu-l dau în 60 de secunde, ce? Sau, de parcă dacă asta e o adevărată demonstraţie şi declaraţie de dragoste şi fidelitate Lui, că dacă nu trimit, aş gata, nu-L iubesc şi mi-e ruşine de lucrurile bune pe care mi le-a făcut. Dragii mei, dragostea se demonstrează în viaţa reală, nu în cea virtuală, prin copy şi paste. Se domonstrează printr-o viaţă de sfinţenie, nu trimiţînd mass-uri, se demonstrează prin închinarea adusă Lui neîncetat, se demonstrează prin dăruirea propriei vieţi pentru prietenul tău, nu prin omorîrea orelor în şir în faţa messengerului trimiţînd mass-uri.



Cum adică: “Sa vedem daca cel rau te va oprii l-am primit si io scz la cei cu dnd sau alte chesti” ? eu nu l-am trimis mai departe, iar asta înseamnă că cel rău m-a oprit din veritabila mea demonstraţie de dragoste şi fidelitate, nu? Păi, nu prea cred asta. Eu cred, dimpotrivă, că dacă alegi să trimiţi mesaje de genul acesta, Satan este foarte mulţumit de tine, pentru că te-a făcut să crezi că în acest fel se arată dragoste şi se slujeşte pe Domnul cel Preasfînt… Satan e foarte mulţumit de starea ta, te-a făcut să crezi că trimiţînd acest mass ai mai făcut ceva pentru Domnul şi nu te-ai ruşinat de El. Ei bine, du-te la şcoală şi spune tuturor că eşti pocăit, du-te pe stradă şi spune despre Domnul, atunci să vezi cum e de grea mărturisirea adevărată! Da, Satan e foarte mulţumit de tine că trimiţi astfel de mesaje… cam lipsite de sens şi scop, de altfel.



Ah, şi măcar de-ar scrie corect gramatical şi cît de cît în română…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu